bedava bahis 50 tl deneme bonusu veren siteler cevrimsiz hosgeldin deneme bonus veren siteler


2.3. Pojemność informacyjna mapy

 

2.3. Pojemność informacyjna mapy

Podstawowym ograniczeniem jest ograniczone pole widzenia czytelnika posługującego się dotykiem lub poważnie uszkodzonym wzrokiem. “Maleńkie, w porównaniu z rozmiarami prezentacji wypukłej, «pole widzenia palców» sprawia, że niewidomy nie tyle ogląda prezentację, co czyta ją, a obraz całości buduje w wyobraźni. Wymaga to wyobraźni przestrzennej i wyćwiczenia pamięci". Dlatego mapy dla uczniów rozpoczynających pracę z mapą muszą zawierać mało treści. Ilość informacji umieszczonych na mapie powinna wzrastać wraz z poziomem edukacyjnym ucznia, ale nie może przekroczyć aktualnych możliwości objęcia uwagą i zapamiętywania ich przez ucznia, bo inaczej mapa stanie się bezużyteczna.